תורים גבוהים ברכב: השפעתם על ביצועי המנוע ומערכת הקירור

תורים גבוהים ברכב
תורים גבוהים ברכב מתייחסים למצב בו מנוע הרכב עובד במערכת תורים מרובים, כלומר, מנוע עובר סביבות מהירות גבוהות עם מערכת ההילוכים במצב הנייטרל או בינוני. התופעה הזו נפוצה בעיקר בעת הנעה ראשונה של הרכב בטכניקה שנקראת "רכיבת תורים".

שתפו אחרים

גורמים שונים עשויים להגביר את התורים ברכב:

1. מנוע קר: כאשר המנוע קר, השמן במערכת ההילוכים עשוי להיות יותר יציב ולגרום לתורים גבוהים יותר.

2. גורמים חיצוניים: מצבי הכביש, טכניקת נהיגה, הטיפוס הגבוה של המדרכה או עומס כבד ברכב יכולים לגרום לתורים גבוהים במנוע.

מומלץ להימנע מתורים גבוהים במיוחד במנועים קרים, כיוון שהם עשויים להשפיע בטווח הארוך על ביצועי המנוע ומערכת הקירור.

הנה עוד מספר גורמים שעשויים להגביר את תורי המנוע ברכב:

עומס כבד: עומס כבד ברכב, כגון נוסעים רבים או מטען כבד בתא המטען, יכול לגרום להתרחשות תורים גבוהים במנוע.

נהיגה במסלולים מסועפים: נהיגה במסלולים עם מספר תלכידים, כגון דרכים פנימיות או דרכים בהרים, עשויה להגביר את התורים במנוע בגלל קיטור האוויר המוגבר.

אורך הנסיעה: נסיעות קצרות ותדירות, שבהן המנוע אינו מספיק מתחמם לחום תפעול רגיל, עשויות לגרום לתורים גבוהים יותר במנוע.

רמות שמן לא תקינות: שמן המנוע ישן, מוזנח או ברמות לא תקינות עשוי לגרום לתורים גבוהים במנוע. יש לציין כי תחזוקת יעילה של מערכת השמן והשמן התקין יכולים למנוע תורים גבוהים במנוע.

חשוב להבין שתורים גבוהים יכולים להשפיע על ביצועי המנוע ומערכת הקירור. יש לנהוג בצורה יעילה, להימנע מעומסים כבדים מיותרים ולבצע תחזוקה תקופתית של הרכב על מנת להקל על התורים במנוע ולשמור על ביצועים מיטביים.

על פניו, נראה שהתאמצות נוספת של המנוע עשויה לגרום לחימום יתר של המנוע

בטווח הקצר, זה יכול להביא לגירויים קלים בביצועי המנוע, אובדן כוח, הפסקת פעולה או אף נזק לחלקים נוספים של הרכב.

הזמן המותר לנהוג עם תורים גבוהים יכול להיות מוגבל, ולכן נמליץ לנהוג למנוע רכיבת תורים מיותרת ולנהוג בטכניקות נהיגה יעילות על מנת לשמור על ביצועים טובים ועל בריאות המנוע. בנוסף, יש לבצע תחזוקה תקופתית ולעקוב אחרי רמות השמן ומערכת הקירור כדי להבטיח פעולה תקינה של המנוע.

תורים גבוהים במנוע (סל"ד גבוה) נחשבים למצב חריג ולא רגיל בנהיגה היומיומית. רוב הרכבים מיועדים לנסיעה בתחום תורים נמוך עד בינוני, ובדרך כלל לא מומלץ לנהוג עם תורים גבוהים לאורך זמן.

אולם, ישנן מקרים מסוימים שבהם תורים גבוהים עשויים להיות נדרשים או חשובים. דוגמא לכך היא נסיעה בסיסמטרית על שלג או פני שטח חולי, כאשר המנוע צריך להתאמץ במידה רבה יותר כדי לספק את הכוח הדרוש להתקדמות במצבים קשים אלה. במקרים כאלה, תורים גבוהים עשויים להיות חיוניים כדי לשפר את ביצועי המנוע ולהבטיח נסיעה יעילה ובטוחה.

אחרי סיום הנהיגה בתנאי תורים גבוהים, יש מומלץ להתחיל בנסיעה במשך זמן קצר בתנאי תורים נמוכים או בינוניים כדי לאפשר למנוע להתרגש ולהתיישר עם תנאי הנהיגה הרגילים.

לסיכום: מומלץ להקשיב להנחיות היצרן של הרכב ולהתייעץ עם מוסכים מוסמכים בקשר לתורים מומלצים עבור הרכב שלך ולא לנהוג בתורים גבוהים מיותרים.

 

טיפים נוספים

מים אדומים לרדיאטור

כל מה שלא ידעתם לשאול על מים אדומים לרדיאטור

עולם הרכב מלא במושגים ובמרכיבים שחשוב להכיר, ואחד מהם הוא נוזל הקירור – ה"מים אדומים" שממלאים את הרדיאטור....
קונה רכבים - כל מה שחייב לדעת

קונה רכבים – כל מה שחייב לדעת

רכישת רכב היא אחת ההוצאות הגדולות והמרכזיות בחיי רובנו. בין אם מדובר ברכישת רכב חדש או משומש, התהליך...
קונים משאית לחברת הובלות

קונים משאית לחברת הובלות? הנה כמה טיפים חשובים לפני הרכישה

רכישת משאית חדשה לחברת הובלות היא החלטה משמעותית שתשפיע על עתיד העסק. לפני שאתם רצים לחתום על חוזה,...
פוליש לרכב

איך להחזיר את הברק לרכב? טיפים מדייטלינג ישראל

כולנו רוצים רכב מבריק במראה חדש ובוהק. השאלה היא איך באמת עושים את זה? כיצד אפשר להחזיר לרכב...
היכן לרכוש חלקי חילוף לרכב - המדריך המלא

היכן לרכוש חלקי חילוף לרכב – המדריך המלא

מדי פעם לפעם, החלפת חלקי חילוף ברכב היא משימה שמרבית בכלי הרכבים נתקלים בה. בין אם מדובר בשיפוץ...
החלפת פנסים ברכב

החלפת פנסים ברכב

תפקידם העיקרי של פנסים ברכב הוא להאיר את הכביש ולהעניק לנהג טווח ראייה מתאים ובטוח לנהיגה בטוחה על...
דילוג לתוכן