כאשר אני מניע את הרכב הוא מגיע לסלד גבוה! למה? ומה ניתן לעשות?

סלד גבוה בהנעה ראשונית
סל"ד גבוה בהנעה ראשונה כשהמנוע קר עשוי להיות תופעה רגילה וזמנית. זה קורה כאשר מערכת הקירור עדיין לא הספיקה לחמם במלואה. ככל שהמנוע מתחמם, תפוקת הסל"ד תחזור לרמות תקינות. לא נדרשת פעולה מיוחדת, רק כדאי לתת למנוע להתחמם טיפה יותר ולנהוג בידיעה ובזהירות עד שהכל מסתדר.

שתפו אחרים

יש לי רכב מסוג מאזדה 3, אני מאד אוהב את הרכב, הוא חזק יציב ומספק תמיכה, בטיחות ונוחות מירבית.
אממה, כל פעם כשאני מניע כשהמנוע קר, הסל"ד מגיע ל-2.5 ואפילו עובר את זה.
לאט לאט כאשר המנוע מתחמם הסל"ד מתייצב.. האם זה תקין?!

סל"ד גבוה בהנעה ראשונה. זיהוי מצב:

אם הסל"ד גבוה בעת הנעת הרכב, זה עשוי להיות תופעה שמצויה בגלל מספר סיבות. הנה כמה סיבות אפשריות ופתרונות אפשריים:

1. שמן במערכת הסלד: אחת הסיבות המקובלות לסלד גבוה היא רמת שמן נמוכה או חומציות גבוהה במערכת הסלד. פתרון פשוט עשוי להיות שינוי השמן והסינון של מערכת הסלד.

2. נוזל קירור נמוך: רמת הנוזל הקירור במערכת הסלד יכולה להשפיע על הסלד. בדוק את רמת הנוזל ווודא שהיא בתחום התקני. אם היא נמוכה, הוסף נוזל קירור נוסף כדי להשיג רמה תקנית.

3. בעיה במשאבת הסלד: אם משאבת הסלד לא פועלת כראוי או חלקים בה פגומים, זה עשוי לגרום לסלד גבוה. במקרה זה, ייתכן שיהיה צורך בתיקון או החלפת משאבת הסלד.

4. בעיה במערכת השמן: נוסף למערכת הסלד, תקלות במערכת השמן עשויות להשפיע על הסלד. בדוק את רמת השמן ווודא שהיא בתחום התקני. במקרה של תקלה במערכת השמן, ייתכן שתצטרך לפנות למוסך מוסמך לתיקון.

מה אם זה קורה רק כשהמנוע קר. בהנעה ראשונה:

משאבת הסל"ד לא פועלת ביעילות גבוהה בטמפרטורות נמוכות, ולכן אין הזרמת נוזל הסלד בצורה מספיקה עד שהמנוע חם מספיק. במקרה זה, ייתכן שיהיה צורך לבדוק את מצב המשאבה ולשקול את החלפתה.

בנוסף, התרמוסטט הוא החלק במערכת הקירור שמתקנת את זרימת הסלד בין הרדיאטור למנוע. ייתכן שהתרמוסטט פתוח מדי בתנאים קרים, מה שמוביל לסלד גבוה. במקרה זה, ייתכן שתצטרך להחליף את התרמוסטט.

פילטר הסלד: פילטר הסלד הוא חלק משמש להסרת גרעינים ולכלוך מהנוזל הקירור. אם הפילטר חסום או חלק מוגן, זה עשוי להפריע לזרימת הסלד בין הרדיאטור למנוע. במקרה זה, נסה לבדוק ולנקות או להחליף את פילטר הסלד.

מומלץ לפנות למוסך מוסמך לאבחון ותיקון הבעיה!

מה אם זה קורה רק כשהמנוע קר. בהנעה ראשונה ואז לאט לאט מתייצב:

סלד גבוה בהנעה ראשונה כשהמנוע עדיין קר עשוי להיות תופעה רגילה במסגרת הפעולה של מערכת הקירור ברכב. בהתחממות המנוע, הסלד יכול לגרום להתרחבות ולסלילה, וזה יכול לגרום לתחושה שהסלד גבוה. כאשר המנוע מתחמם ומגיע לטמפרטורה התקנית, הסלד יתחיל לרדת לרמה תקנית.

אם הסלד גובה במשך זמן ממושך גם לאחר שהמנוע כבר חם, או אם יש תסמין נוסף של תקלה, כמו עליונות מיותרת או עשן מוקצף ממערכת הקירור, עשוי להיות צורך בבדיקה ותיקון נוסף.

מומלץ לפנות למוסך מוסמך כדי לבצע בדיקה מקצועית של המערכת ולוודא שאין תקלות נוספות במערכת הקירור של הרכב. הם יוכלו להעריך את המצב ולספק פתרונות מתאימים לבעיה שנתגלתה.

טיפים נוספים

מים אדומים לרדיאטור

כל מה שלא ידעתם לשאול על מים אדומים לרדיאטור

עולם הרכב מלא במושגים ובמרכיבים שחשוב להכיר, ואחד מהם הוא נוזל הקירור – ה"מים אדומים" שממלאים את הרדיאטור....
קונה רכבים - כל מה שחייב לדעת

קונה רכבים – כל מה שחייב לדעת

רכישת רכב היא אחת ההוצאות הגדולות והמרכזיות בחיי רובנו. בין אם מדובר ברכישת רכב חדש או משומש, התהליך...
קונים משאית לחברת הובלות

קונים משאית לחברת הובלות? הנה כמה טיפים חשובים לפני הרכישה

רכישת משאית חדשה לחברת הובלות היא החלטה משמעותית שתשפיע על עתיד העסק. לפני שאתם רצים לחתום על חוזה,...
פוליש לרכב

איך להחזיר את הברק לרכב? טיפים מדייטלינג ישראל

כולנו רוצים רכב מבריק במראה חדש ובוהק. השאלה היא איך באמת עושים את זה? כיצד אפשר להחזיר לרכב...
היכן לרכוש חלקי חילוף לרכב - המדריך המלא

היכן לרכוש חלקי חילוף לרכב – המדריך המלא

מדי פעם לפעם, החלפת חלקי חילוף ברכב היא משימה שמרבית בכלי הרכבים נתקלים בה. בין אם מדובר בשיפוץ...
החלפת פנסים ברכב

החלפת פנסים ברכב

תפקידם העיקרי של פנסים ברכב הוא להאיר את הכביש ולהעניק לנהג טווח ראייה מתאים ובטוח לנהיגה בטוחה על...
דילוג לתוכן