כל בעל רכב מגיע למוסך אחת לתקופה, בין אם זה עקב תקלה ובין אם טיפול תקופתי או הכנה לטסט, בהתאם לכך לרבים מאיתנו תעלה המחשבה הבאה לראש: לאיזה מוסך כדאי ללכת?
מה כדאי לבדוק בבחירת מוסך?
כאשר אנו בוחרים מוסך מתאים לרכב, ישנם מספר פרמטרים ושיקולים עיקריים שאנו לוקחים בחשבון. על פי רוב, מה שהכי חשוב לנהג הישראלי בבחירת מוסך זה שתהיה שקיפות מול הלקוח ואמינות בדבריו בכל הקשור לרכב, ובאותה נשימה שאיכות הטיפול תהיה גבוהה, לאחר מכן נהגים יחשבו על הפן הכלכלי ולבסוף כמה המוסך קרוב | רחוק אלינו.
מוסך אמין
היום, אנו מבינים כי בחירת המוסך לטיפול ברכב שלנו אינה תלויה בהמלצה על מוסך מוכר בעיר או באזור מגורנו. הנהג הישראלי מחפש את המוסך הזה, האחד שאפשר יהיה לגשת אליו בעיניים עצומות בכל מצב, האחד שיטפל בבעיות הרכב שלנו מגדולה ועד קטנה. והמחיר? הנהג (הצרכן) הישראלי מוכן לשלם סכומים מכובדים תמורת אמינות וטיפול טוב, מקצועי ונכון לרכב.
מאמץ נוסף שנעשה לקראת טיפול מקצועי, איכותי ואמין לרכב הוא כמובן נסיעה. על מנת לטפל ברכב במוסך אמין ומקצועי אנו ניסע גם מחוץ לאזור הנוחות שלנו, הסיבה היא שאנו מסתכלים על היתרונות לטווח הרחוק ונעדיף להתאמץ קצת יותר הפעם על מנת שהביקור הבא במוסך יהיה במועד רחוק יחסית.
כל הפרמטרים הללו משמעותיים לשני הצדדים, לצרכן ולמוסך. למעשה ניתן לומר שמוניטין המוסך יגיע רחוק ויביא איתו לקוחות מאותו המרחק. לכן ליצור "שם טוב" זה משמעותי מבחינה שיווקית למוסכים. ומצד הצרכן זה אומר שאין אנו מסתפקים כבר בהמלצת השכן או קרוב המשפחה על מוסך טוב, אלה נחפש בעצמנו את המוך המתאים, גם אם זה אומר להתאמץ עוד קצת.
מוכנים לכל תרחיש
עצה טובה, רצוי לבדוק את המוסך והנבחר ולקבל הערכת מחיר עוד בטרם ההגעה למוסך, לוודא שישנן כמה אפשרויות ויש טווח מחירים שהטיפול עומד בו. כך נוכל להגיע עם מידע מקדים לגבי טיפול הרכב, מהותו ומחירו (בערך). כך כשיגיע סוף הטיפול ואיתו יחד, המחיר הסופי, נדע לאמוד פערים במידה וישנם וכך לדבר על כך עם צוות המוסך (במידה ויש פערים). כך ניצור חווית מוסך נכונה ונעימה יותר.כמובן שאם החוויה הכללית שלנו מהמוסך תהיה חיובית, עם אנשי מקצוע אמינים ומקצועיים, ככל הנראה שנהיה גם סבלניים יותר כלפי פערים בעלויות.
באופן כללי, כאשר אנו הנהגים מגיעים כצרכנים למוסך עם המידע לקראת מה אנחנו הולכים, החוויה תהיה טובה יותר לכל הצדדים