גם מי שאינו בקיא במושגים השונים בעולם הרכב שמע בעבר את המושג כיוון פרונט. אז מה זה כיוון פרונט ? מתי חשוב לבצע אותו ? ולאיזה מוסך כדאי לפנות ?
כיוון פרונט מהו ? פעולתו של כיוון הפרונט היא פעולה אשר מכוונת את זווית המתלה – הזווית המדויקת בה יפגשו הצמיגים הקדמיים את הכביש.
ישנם 2 סוגי כיוון
- קסטר
- קמבר
לכל אחד מהם יש מידות מדויקות לפי יצרן הרכב , כל רכב והזווית והמידות שלו. הצמיגים הקדמיים של רוב המכוניות מקבילים אחד לשני ב100% או כמעט.
** בחלק מהמקרים המידות משתנות זה כמובן , לא לטובת בעל הרכב אלא למען יצרני המכוניות מכיוון ששינוי מידותיו גורם לקיצור חיי הצמיג.
באיזה שלב נעשה כיוון פרונט ? כשישנו צורך לבצע כיוון ספונט ואין אנו עושים זאת אנו מכניסים את עצמנו למצב בטיחותי מסוכן. כיוון הפרונט מבטיח נסיעה בטוחה ויש לעשות זאת באופן שגרתי למשל בכל פעם שעושים תיקון שקשור לציריה הקדמית, לגלגלים, וכו' עדיף לעשות גם כיוון פרונט.
מקרים בהם יש לבדוק כיוון פרונט –
- כאשר במהירות בינונית ההגה מתחיל לרעוד (לא בטוח שהבעיה תיפתר אך צריך לבדוק זאת דבר ראשון).
- כמובן לאחר תאונה, כל תאונה.
- כאשר יש תחושה שההגה קל או קשה מידי.
- כשישנה שחיקת צמיגים מוגזמת ולא אחידה.
- אם פגענו במדרכה.
- בלאי
- לעיתים רחוקות תיקונים בכרב אשר גם ידרשו לעשות כך.
בביקורכם במוסך , בעל המוסך ידע לומר לכם בדיוק מתי כדאי לעשות כיוון פרונט. ובאותה הזדמנות שאלו גם על כיוון אחורי. (רוב הרכבים אינם זקוקים לכך אך יש לוודא).
**במידה ומותקן ברכבכם סרן אחורי בגלגלים האחוריים, אז ישנו צורך לכוון גם אותם.
ישנם מכוני כיוון המיועדים לצורך כיוון הפרונט. בנוסף כמובן אפשר לפנות למוסך מוסמך, בדרך כלל מקומות בהם נעשה כיוון פרונט הינם מתמחים בכל הקשור לגלגלים צמיגים וכד'. בסופו של דבר חשוב לוודא שהכיוון שנעשה , נעשה בהתאם להוראות היצרן. (רוב המכונים והמוסכים משתמשים בציוד ממוחשב אשר נחשב למדויק יותר).